هندبال بانوان آماده شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا
نايب رييس بانوان فدراسيون هندبال با بيان اينكه تيم ملي هندبال بانوان در اردوي تداركاتي صربستان تمريناتش را در شرايط مطلوبي ادامه ميدهد تاكيد كرد: انگيزهي مليپوشان در اين اردوي تمريني به اندازهاي است كه حتي ميگويند به كسب مقام در مسابقات آسيايي هم فكر ميكنند.
ميترا نوري در گفتوگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دربارهي اردوي تداركاتي 10 روزهي تيم ملي هندبال بانوان در صربستان، اظهار كرد: طبق برنامهريزي از پيش انجام شده تاكنون پنج مسابقه با تيمهاي ليگ و تيم ملي جوانان هندبال بانوان اين كشور انجام دادهايم كه سه شكست و دو پيروزي را براي ما به همراه داشته است.
وي ادامه داد: مليپوشان از شرايط ايدهآلي برخوردار هستند و با انگيزهي زيادي تمرين ميكنند. همچنين امكانات سختافزاري، نرمافزاري و تجهيزات بسيار خوبي در اين اردوي تداركاتي براي ما فراهم است و حتي علاقهمندان زيادي براي ديدن بازيهاي ما كه با پوشش اسلامي انجام ميشود به محل برگزاري مسابقه ميآيند.
نوري با بيان اينكه سرمربي صربستاني تيم ملي هم از وضعيت تيمش اظهار رضايت كرده است، گفت: پانيچ معتقد است كه آيندهي خوبي در انتظار تيم ملي هندبال بانوان است. خوشبختانه ايران توانست در روز سوم حضور خود مقابل تيمي از ليگ برتر صربستان قرار بگيرد و با 2 اختلاف بازي را به سود خود تمام كند كه اين موضوع باعث عصبانيت مربي تيم مقابل شد و در نهايت به اخراج او انجاميد.
همچنين پانيچ سرمربي تيم هندبال بانوان ايران هم به ايسنا گفت: در اين اردوي تداركاتي بيشتر نكات تاكتيكي مورد توجه قرار گرفته و شرايطي فراهم شده است تا مليپوشان جوان ايران بتوانند تجربه كسب كنند.
وي در عين حال تصريح كرد: البته نقاط ضعفي در تيم ملي از نظر تكنيكي وجود دارد كه براي برطرف كردن آن نياز به زمانبندي است و نميتوان در كوتاهمدت به صورت كامل اين نواقص را برطرف كرد. بايد صبور باشيم و به آهستگي اين مشكلات را از بين ببريم.
پانيچ افزود: از جمله نقاط قوت تيم ملي هندبال بانوان، قدرت جنگندگي بازيكنانش است؛ به طوري كه بازيكنان براي به دست آوردن توپ ميجنگند و تلاش بسياري ميكنند. آنها به حرفهاي من گوش ميدهند و از انضباط خوبي در بازي برخوردارند كه اين موضوعات ميتواند در پيشرفت بازي آنها تاثيرگذار باشد.
به گزارش ايسنا، تيم ملي هندبال بانوان كه به منظور آمادگي بيشتر براي حضور در مسابقات آسيايي عازم صربستان شده قرار است 31 شهريور به ايران بازگردد و بلافاصله در سبزوار اردو بزند تا دو ديدار تداركاتي را با تيم ثامنالحجج سبزوار برگزار كند.
